پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261502
عدم خوددرماني در مرحله دوم ابتلا به بيماري کرونا و بروز التهاب/ در زمان ابتلا، از مصرف غذاهاي سرد خودداري کنيد
تاریخ انتشار : 1401/05/30 09:03:11
نمایش : 762
متخصص بيماري‌هاي عفوني گفت: به هيچ عنوان در مرحله دوم ابتلا به بيماري کرونا که التهاب بروز مي‌کند، نبايد خوددرماني انجام شود و تشخيص اينکه نياز به استفاده از داروي ضدالتهاب وجود دارد يا خير بايد با نظر و تشخيص پزشک باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ناصر خسروي متخصص بيماري‌هاي عفوني و فوکال پوينت سانتر کروناي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: بيماري کرونا يک بيماري تقريبا دومرحله‌اي است، در مرحله اول بحث ويروس مطرح است و در مرحله دوم التهاب بيان مي‌شود.
 
وي افزود: به هيچ عنوان در مرحله دوم ابتلا به بيماري کرونا که التهاب بروز مي‌کند، نبايد خوددرماني انجام شود و تشخيص اينکه نياز به استفاده از داروي ضدالتهاب وجود دارد يا خير بايد با نظر و تشخيص پزشک باشد.
 
متخصص بيماري‌هاي عفوني ادامه داد: اگر دو هفته از ابتلا به کروناي فردي گذشته باشد، حال عمومي وي خوب باشد و تنگي نفس يا ديگر علائم عمومي را ندارد، نيازي به مراجعه مجدد به پزشک ندارد و به لحاظ واگيري هم بعد از دو هفته احتمال سرايت بيماري از بين مي‌رود.
 
خسروي با اشاره به اينکه در سويه جديد کرونا درگيري ريوي کمتر است، عنوان کرد: احتمال انتقال بيماري دو روز قبل از بيماري و ده روز بعد از ابتلا است.
 
وي خاطرنشان کرد: تب معمولا در افراد بزرگسال يا کودکان نشان دهنده يک پروسه عفوني يا التهابي است، اگر عامل تب برطرف شود، تب ديگر بالا نمي‌رود ولي اگر عامل تب برطرف نشود بعد از اينکه اثر تب بر از بين رفت مجددا تب شروع مي‌شود.
 
متخصص بيماري‌هاي عفوني اضافه کرد: کرونا با توجه به ماهيت التهابي که دارد، در هر نقطه از بدن مي‌تواند التهاب ايجاد کند و باعث بروز علائم شود.
 
خسروي درخصوص رژيم غذايي در دوران ابتلا به کرونا بيان کرد: سعي شود در اين دوران از غذاهاي سرخ کردني استفاده نشود، همچنين از خوردن غذاهاي سرد مثل ماست و دوغ، گوشت مرغ، گوشت ماهي و... پرهيز شود، ميوه‌هاي فصل مثل خربزه، انگور و... حساسيت‌زا هستند که نبايد مصرف شوند.
 
انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html